مـیــثــم جــعـــفری

ارشد زبان و ادبیات فارسی ،شاعر و ترانه سرا

مـیــثــم جــعـــفری

ارشد زبان و ادبیات فارسی ،شاعر و ترانه سرا

گردشگری

در تابستان امسال بیش از یک میلیون نفر تعطیلات خود را در شهر خوش آب و هوای بروجرد گذراندند.
این مسافران که اغلب از استانهای جنوبی کشور به این شهر آمده بودند برای بهره مندی از طبیعت زیبای آن بیشتر در بوستانها اتراق کردند به طوری که بلوار بهشت و بوستان شهید بهشتی این شهر مملو از مسافران تابستانی بود. شهرستان بروجرد به دلیل برخوردار بودن از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی هر ساله در فصل تابستان پذیرای میهمانان فراوانی از سراسر کشور است.

تپه چغا، سراب آبسرده، کپرگه، ونایی، شیخ میری و سراب سفید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بروجرد است. مسگری، جاجیم بافی، درودگری، نمد مالی و گیوه‌دوزی نیز از جمله صنایع دستی این شهرستان به شمار می‌روند. به گفته مسوول اداره میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد: در میان آثار تاریخی، مسجد امام خمینی(ره)، امامزاده جعفر(ع)، امامزاده قاسم(ع)، خانه فرهنگ، زواریجان و مقبره شیخ، بیشتر از بقیه مورد توجه مسافران تابستانی قرار گرفت. "حجت‌الله یارمحمدی" افزود: با وجود اینکه آثار تاریخی ارزشمند این شهرستان در زلزله اخیر دچار آسیبهای جدی شد لیکن استقبال مسافران برای بازدید از این اماکن بسیار خوب بود. وی اشاره کرد: امسال دو مهمانخانه، سه مهمانپذیر و پنج دفتر خدمات مسافرتی به مهمانان تابستانی بروجرد خدمات ویژه ارایه دادند. یارمحمدی اضافه کرد: همچنین ‪ ۱۰‬واحد غذاخوری بین راهی این شهرستان در مدت یاد شده توسط ماموران این اداره به صورت مستمر مورد نظارت و بازرسی قرار گرفتند تا خدمات مطلوبی را به مسافران و گردشگران ارایه دهند.

شهردار بروجرد در این خصوص گفت: تابستان امسال روزانه حدود دو هزار مسافر از سراسر کشور از جمله خوزستان برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود به بروجرد سفر کرده و از طبیعت زیبای این شهر بهره‌مند شدند. "حمیدرضا صارمی" افزود: در راستای خدمت رسانی به مسافران و گردشگران بیش از ‪ ۶۰‬بوستان این شهر قبل از شروع تعطیلات تابستانی به امکاناتی نظیر سرویسهای بهداشتی، نور، فضای سبز مناسب و آب مجهز شدند. وی خاطر نشان کرد: شهرداری نیز برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌ها و قابلیتهای این شهر و ارایه خدمات بهتر به مسافران اقدام به توزیع بیش از پنج هزار بروشور و نقشه راهنمای گردشگری میان مسافران کرد.

بیش از ‪ ۲۰۰‬اثر تاریخی در شهرستان بروجرد وجود دارد که از این تعداد حدود ‪ ۹۶‬اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد